הרשמה לפורומים והשתתפות בסקרים

הרשמו חינם וקבלו את מגזין היופי של iCosmetics,
טיפים וחדשות מעולם הקוסמטיקה והאיפור. השתתפו בבדיקות מוצרי קוסמטיקה חדשים וקבלו מוצרי קוסמטיקה חינם של החברות המובילות.
בשיתוף עם המכון לחקר העור (ISR)

המלצות תזונת קיץ של הרפואה הסינית

תפריט הקיץ ברפואה הסינית מושתת על הרגלי תזונה שונים מהמוכר לנו. כדאי לקרוא


הקיץ ברפואה הסינית מזוהה יותר מכל כעונה שאנו תמיד בתנועה, בגדילה, בהתפשטות. דברים הולכים לנו יותר בקלילות, פעילים יותר (ובעיקר מחוץ לבית), בהירים ויצירתיים יותר.

לכן אנו צריכים להקפיד על אורח חיים ותזונה שיתאימו לנו ולמי שאנחנו בחודשי הקיץ - כדי לעבור אותו בצורה הטובה ביותר, כי אחרי הכל, אין כמו הקיץ!


טיפים: מה מומלץ לאכול בקיץ לפי הרפואה הסינית?

•    מומלץ להשתמש במגוון הפירות והירקות בעלי הגוון הבהיר יותר.
•    בישלו בקלילות ולאורך זמן קצר יחסית.
•    המעיטו בתיבול ובעיקר מחריף ו"לוהט".
•    בכל הנוגע לטיגון, עשו זאת בחום גבוה מאוד אך למשך זמן קצר יותר.
•    אדו והרתיחו את מזונכם מהר ככל שניתן ואף לא דקה אחת יותר. השתמשו בפחות מלח ויותר מים.


מערכת העיכול בקיץ בראי הרפואה הסינית

בקיץ אנו מזיעים יותר ומאבדים מינרלים ומלחים חיונים לגוף, מה שעלול להחליש את הגוף אם הם לא חוזרים אלינו בתזונה מאוזנת ומגוונת.
בקיץ, מרבית האנשים מעדיפים מזונות קרים ומקוררים, מה שנראה להם כטבעי, אך השילוב של מזונות אלה עם חום הקיץ, עלול מאוד להחליש את מערכת העיכול.

הגוף לא מזיע כאשר הוא קולט שתייה ומזון קרים כדי להתקרר. הקור באופן כללי וטבעי גורם לתנועת כיווץ או להתכווצות, מה שעלול לפגום בתהליכי הזיעה הדרושים לגוף כדי להתקרר כבדרך הטבע. לכך יכולה להיות השפעה שלילית על מערכת העיכול ולגרום להופעת סימפטומים כמו נפיחות בטנית, שילשולים "קרים" עם חתיכות מזון לא מעוכלות, בחילות, הקאות של נוזלים שקופים, נזלות, ליחה, התקררויות.

לכן, למרות הקושי הרב והשינוי של ההרגלים שלנו, נסו לצמצם עד כמה שניתן צריכת משקאות מקוררים (מהמקרר ו/או עם קרח), גלידות, קרטיבים וארטיקים.
 

תפריט יומי לקיץ

בימים החמים במיוחד, מומלץ לשלב בתפריטכם היומי סלטים המורכבים מירקות טריים, נבטים (בעיקר סויה, אלפלפא, מאש), פירות טריים (עדיף מתוצרת מקומית על פני יבוא), טופו, אצות ים תה ירוק או חליטות המורכבות בעיקר מנענע, קמומיל, חרצית.

מזונות נפוצים נוספים שעשויים להקל עלינו את חודשי הקיץ הם תפוחים, מלונים, לימונים, פפאיה, אננס, זוקיני והכי חשוב- המלפפון.

 



ניתן לצרוך מיצים מכל האמור לעיל אך לא יותר מ 1-2 כוסות ביום.
כאמור, מומלץ לא לצרוך את המיצים כשהם קרים.

נסו להימנע מארוחות כבדות, מה שעלול ביום חם להכביד יתר על המידה על הגוף ותפקודיו. השתדלו להפחית ארוחות המורכבות בעיקר מבשר, ביצים, אגוזים, זרעים ודגנים. העדיפו ארוחות קלילות המורכבות מצירופים פשוטים.

הקשיבו לגופכם, בקיץ אנשים נוטים לאכול פחות ומעדיפים ארוחות קלילות -מה שמעיד על הדרך הטבעית של הגוף להתמודד עם חודשי הקיץ החמים.
 

מאת: עדי שכטר, מומחה ברפואה סינית, מנהל פורום רפואה סינית. בעל ידע וניסיון בדיקור, צמחי מרפא ותזונה סינית קלינית. אתם מוזמנים להיכנס לפורום הרפואה הסינית כדי להמשיך לשאול ולדון, איך לעבור את הקיץ בשלום.

Facebook  |לפורום רפואה סינית

השאר/י מעודכנ/ת וקבל/י טיפים וכתבות למייל, אל תפספס/י את מגזין היופי של iCosmetics

            להרשמה חינם לחצ/י »

 

 


chanel replica chanel replica chanel replica chanel replica louis vuitton replica