טיפול בשיער יבש – 6 טיפים כיצד לשמור על שיער בריא

נכתב על ידי:

דנה הראל, מעצבת שיער ומאפרת

אנשים רבים סובלים משיער יבש, כאשר הסיבה בגינה השיער מגיע למצב שכזה, טמונה בחוסר בשומן טבעי אשר מיוצר בקרקפת. שיער יבש הוא שיער שביר, דהוי וללא גמישות או חיוניות והאור בקצה המנהרה, טמון בעובדה שיש מספר פעולות ותכשירים קוסמטיים בהם ניתן לנקוט על מנת להשיב לו את הבריאות והחיוניות להלן מספר טיפים לשיער בריא, אשר בכוחם לסייע במטרה.

טיפ 1 – הקפדה על חפיפה יומיומית
בהליך טיפול בשיער יבש, ההמלצה היא לחפוף כל יום, על מנת לשמור על הקרקפת נקייה. חשוב לבחור בשמפו איכותי, אשר מתאים באופן פרטני לשיער יבש.
מעבר לכך, כדאי להשתמש גם במרכך איכותי אשר מותאם אף הוא לשיער יבש – כדאי לערוך בירור מקדים לגבי מוצרי שיער מומלצים.

טיפ 2 – שימוש בחומרי טיפוח שיער ייעודיים
יש לא מעט חומרי טיפוח מומלצים ועשירים בלחות, שכדאי לשקול את השימוש בהם בהליך טיפול בשיער יבש. בין אותם המוצרים: סרום וסיליקון. בעת בחירת המוצרים, כדאי לוודא מהם הרכיבים של אותם המוצרים והאם הם מכילים גם וויטמינים וחומרי הזנה שונים לשיער – מה שיבטיח את מידת היעילות שלהם לטיפול בשיער יבש.

טיפ 3 – מקפידים על שימוש במסרק עם שיניים רחבות
לאחר שחופפים את הראש, ההמלצה היא להסתרק רק אחרי שמפרידים את השיער למקטעים קטנים. מומלץ להשתמש במסרק עם שיניים רחבות, ולסרק באמצעותו כל מקטע בצורה עדינה ויסודית.

טיפ 4 – מריחת שמן על השיער
ניתן להשתמש בשמנים ייעודיים לשיער, אך גם בשמנים כמו: שמן זית או אפילו שמן לבישול. ניתן להוסיף להם שמן שקדים, לבנדר או יסמין, בכדי ליהנות מריח נעים על השיער.
אם ההחלטה היא להשתמש בשמן בישול, מומלץ לחמם חצי כוס של שמן במיקרוגל למספר שניות ורק לאחר מכן, למרוח אותם על גבי השיער, להתחיל בשורשים ולהגיע עד לקצוות.
ההמלצה היא לשים כובע על הראש ולהישאר עם השמן על השיער לכל אורך הלילה.  

טיפ 5 – שימוש במסכה אחת לשבוע
פעם בשבוע, כדאי להשתמש במסכת שיער איכותית, אשר מטרתה להחיות את השיער ולהפוך אותו להרבה יותר לך ונעים.
את המסכה יש למרוח לאחר החפיפה וההמלצה היא להשאיר אותה על השיער למשך פרק זמן של כחצי שיער.

טיפ 6 – הקפדה על שימוש בחומרים העשירים בגליצרין וויטמין E
מוצרים אשר עשירים בגליצרין וויטמין E מומלצים במיוחד לשימוש על שיער יבש, מכיוון שחומרים אלו נחשבים כבעלי יכולות להזמת השיער בלחות רבה.  

יישום הטיפים הללו, על בסיס קבוע, יעשיר את השיער היבש בלחות ויחזיר לו לאחר פרק זמן מסוים את היופי, הבריאות והחיוניות.